הפקה היא תהליך שבו מוציאים לפועל פרויקט מסוג שהוא, לרוב ההפקה היא מבפנים כלפי חוץ עבור קהל כלשהוא.
ברמה העקרונית, תפקיד ההפקה הוא ניהולי, ארגוני ואין הכרח להיות בעלי ידע בכל חלק וחלק של התחום המופק. לשם כך ההפקה משתפת פעולה עם ספקים ייעודים המתמחים באותם תחומים.
ישנם נושאים רבים של הפקות, השכיחים והמוכרים ביותר הם הפקות של שירים ומוזיקה, הופעות ופסטיבלים, תוכן טלוויזיה, קולנוע ואין ספור סוגים של אירועים פרטיים, ציבוריים, עסקיים, חברתיים ואחרים.
לשמיעה של כל המדריך הנ”ל לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה.
מחפשים להפיק אירוע עסקי? רוצים שיתאימו לכם בצורה מושלמת את המוזיקה שלכם ידאגו לפרטים הקטנים ביותר באירוע? אם כן, אז הגעתם לחברה המקצועית ביותר בהפקת אירועים עסקיים!
תשלומים נוחים ומשתלמים בכל שיטות התשלום שיש!
עשרות אירועים מרגשים עם אנשים נפלאים אשר נכנסו לנו ללב! ❤️
ליווי אישי בבחירת המוזיקה והאווירה המתאימה ביותר לכל שלבי האירוע
תקליטנים מקצועיים בעלי ניסיון רב המתמחים בכל סוגי ההפקות המוזיקליות שיש 🎧
בניית רשימת השמעה עם כל השירים המפורסמים ביותר בהתאמה לקהל האירוע ולקונספט של ההפקה 🎼
חברות הפקת אירועים עסקיים
בכל אחד מנושאי ההפקה ניתן למצוא חברה שמתמחה בנושא הזה של הפקה ונושאים קרובים לו. מכיוון שלכל נושא הפקה יש צורך בהכרה כללית של התחום, היכרות עם טרנדים, היכרות ומאגר ספקים, החברות כיום מתמקדות בהתמחות בנושאים שונים.
תחום הפקת אירועים עסקיים, הוא אחד התחומים הפורחים בשני העשורים האחרונים. עשורים בהם חלו שינויים והתפתחויות מרחיקות לכת בשיטות השיווק, בהבנה של חשיבות המיתוג והקידום, עלייה משמעותית בתחרות בין עסקים. במקביל, ישנה עלייה מתמשכת במודעות לרווחת העובדים והחשיבות של השקעה בעובד כחלק ממערכת יחסים בריאה והדדית של עובדים ומעסיקים.
סוגים של הפקת אירועים עסקיים
לא נוכל לפרט את כל הסוגים בתחום הפקת אירועים עסקיים, פשוט משום שיש רבים מאד. לכן, בחרנו להתמקד נושאים המרכזיים שכל אחד גולל גם תתי סוגי אירועים.
שיווק וקידום – הפקות אירועים אלו עוסקות בהצגה וחשיפה של מוצר חדש, בהצגת מיתוג עסקי חדש או אירוע פרסומי עסקי במובן הרגיל ולא תחת סיבה מסוימים.
עובדים – הפקת אירועים אלו עוסקת באירועי הוקרה לעובדים, אירועי פנאי, גיבוש וחברה, אירועי נופש, אירועי חגים (הרמת כוסית, מסיבות) וכדומה. במוקד האירוע עומדים העובדים של העסק, כאשר מטרת המעסיק היא להעמיד את העובד במרכז ולהשקיע בו כחלק מאמירת תודה על העבודה שהוא עושה עבור העסק.
לקוחות – אירועים אלו מופקים לטובת לקוחות של העסק. לעיתים אלו, לקוחות קיימים (קבועים) שהעסק מעוניין לחזק את מערכת היחסים העסקית שלו איתם, זה יכול להיות אירוע לטובת גיוס לקוחות חדשים או עבור משקיעים וכדומה.
הצלחה – הרבה מאד עסקים מבקשים להעצים מצב שבו העסק הצליח בעסקה חשובה או הגיע להישגים מיוחדים בסוף שנה. באירועים אלו גם העובדים וגם ההנהלה חוגגים יחדיו את ההישג המשותף.
מ.ת.ק – מטרה – תקציב – קונספט,
הפקת אירוע עסקי כוללת מספר רב של פעולות וארגון שמתחברים להם יחדיו. אולם, את כל אלו ניתן לגזור משלושה נושאים עיקריים המהווים את הבסיס הראשוני להפקת אירוע. (תכנון, ארגון ויישום).
מטרת האירוע – בחלק זה הלקוח מציג את המטרה של האירוע מבחינת בית העסק, מבחינת קהל היעד ומהי החוויה או ההישג שהוא מעוניין שיהיה בסיום האירוע.
תקציב האירוע – מהו סכום הכסף המוקצה לטובת אירוע שכזה?. באופן ברור, ככל שהתקציב גבוה יותר, אפשרויות התכנון והביצוע של ההפקה יהיו גבוהות יותר.
קונספט האירוע – חלק זה יעסוק בשאלת האופי של האירוע. האם רשמי או לא רשמי, בפנים או בחוץ, סביב נושא מסוים או כללי. הקונספט הוא למעשה האווירה שאליה שואפים שתהייה באירוע. בחלק זה גם תידון שאלת המיקום שמהווה בסיס ההתחלה של התכנון.
10 דברים שצריכים להיות אצל כל מפיקי אירועים עסקיים
- יכולת ניהול וארגון רב משימתי (ניהול משימות מרובות ובמקביל)
- יכולת עמידה ותפקוד בלחץ ובעומס
- יכולת תיאום ותזמון גבוה במיוחד
- ירידה לפרטים
- יצירתיות חשיבתית
- זמינות
- ניסיון
- גמישות
- רשימת ספקים ונותני שירותים באיכות גבוה הכוללים ניסיון עבודה משותף
- שידור באותו “ראש” של הלקוח
יתרונות בהעסקת חברות הפקה
- זוויות ראיה – בעלי עסק המעוניינים בהפקת אירוע (ולא משנה מהי מטרת האירוע) יכולים לראות בעיניי רוחם את האירוע, אך ראייה זו תהיה משופעת מדברים שראו או שמעו בעבר.
מכיוון שהמציאות היא הרבה יותר רחבה ועם הרבה יותר אפשרויות, שיתוף והתייעצות עם חברת הפקות, יכולה להוביל לרעיונות ותוכן לאירוע שבעל העסק לא הכיר ולא ידע שהם קיימים או אפשריים.
- חסכון – חברת הפקה חוסכת לבעל העסק כמעט בכל תחום, זמן יקר של ארגון האירוע שלרוב יהיה על חשבון עבודה בעסק, חיסכון בהקצאת עובדים לטובת ארגון האירוע, חיפוש, פגישות ושיחות עם ספקים ונותני שירות שלחברת הפקה כבר יש אותם מראש.
- כסף – העסקת חברת הפקה עולה כסף, אולם אם עושים שקלול של כל שלבי התהליך וכל מה שנדרש בכדי להגיע אליו (כולל תשלום לספקים שונים שקרוב לוודאי יש הסכמי תשלום נמוכים יותר), סביר להניח שהמחיר הסופי יהיה נמוך יותר מאשר הפקה עצמית.
- פניות באירוע – כאשר עסק מארגן בעצמו אירוע, הרי שהמארגנים (שהם חלק מעובדי או בעלי העסק) עסוקים במהלך האירוע עצמו לוודא שהכל מתנהל לפי התוכנית, שאין תקלות, שכולם הגיעו בזמן ויש מספיק מהכל. למעשה עובדים אלו אינם פנויים להנות, לחוות ולהיות חלק מהאירוע.
חברת הפקת המארגנת את האירוע, מאפשרת לכל העובדים בכל הרמות, להתפנות לאירוע ולהנות כמו כל האחרים.
לעוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:
כל מה שאתם צריכים לדעת על מוזיקה 🎵
הפקת אירועים לחברות הייטק
בשני העשורים האחרונים וביתר שאת בעשור האחרון, ההייטק הפך למרכז העשייה העסקית במדינות רבות בעולם ובמיוחד בישראל (סטארטאפ ניישן).
חברות הייטק התפרסמו בזכות תנאי העבודה מצוינים לעובדים, החל משכר גבוה, תנאים נלווים, מרחבי עבודה נוחים ומפנקים, הטבות וכן גם מסיבות מושקעות.
חברות הייטק נהגו (ועדיין נהוגות) לקיים אחת לתקופה אירוע מושקע לעובדים, לעיתים, זו מסיבה עם אוכל וכיבוד מושקע לצד הופעות של אמנים מובילים, לעיתים הפקות של אירועי נופש חברה בחו”ל או בארץ, לפעמים אירועי גיבוש הכוללים פעילות חברתית ואתגרית ועוד.
חברות הפקה המארגנות ומרימות אירועים לחברות הייטק, בדרך כלל עובדות עם תקציבים נדיבים המאפשרים הפקת אירועים גדולים, מפנקים שבסופם העובדים יוצאים עם חוויה מוצלחת שמחזקת את החיבור שלהם והמחויבות שלהם לחברה.
הפקת כנסים עסקיים – כבר לא משעמם כמו שאתם חושבים
להרבה מאד אנשים השומעים על כנס שמתקיים, מיד עולות בראש תמונה של אולם גדול, שורות של כסאות, אנשים יושבים ומקשיבים לנאומים והרצאות עם מצגות, ורק מחכים שזה ייגמר ויגיע זמן האוכל או הפסקת קפה ועוגה.
אך האמת היא, שכנסים יכולים להיות גם אחרת ובשנים האחרונות אכן ניתן לראות שינוי בכיוון הפקות של כנסים. הרעיון המרכזי של כנסים מקצועיים הוא לעסוק בתחום או נושא מסוים ולהכיר ולחשוף את מה שהתחדש ומה השתנה בו, להציג הישגים או פיתוחים בתחום.
בשנים האחרונות, הרבה מארגני כנסים החלו לוותר על אולמות ישיבה ועברו למעגלי מפגש, עברו לתוכן הפעלתי שדרכו ניתן להכיר וללמוד דברים על התחום. חברות ההפקה, משלבות בתוך הכנס מספר הולך וגודל של חוויות ועשייה מעוררת, בכדי “לשבור” את הישיבה המונוטונית המסורתית.
שינוי משמעותי נוסף שנעשה בכנסים, הוא צמצום החלק המקצועי והעברת יותר משקל (בחלוקה לפי זמן) לחלק החברתי. ההבנה היא, שמתוך המפגש החברתי עולים גם תכנים מקצועיים וכי בסופו של דבר מטרת הכנס היא לא רק לתת מידע חדש, אלא גם לאפשר הפוגה, הירגעות והיווצרות קשרים חברתיים.
סיכום
הפקות אירועים עסקיים ופרטיים זו משימה מאתגרת במיוחד וככל שהאירוע גדול יותר כך גם האתגר גדול יותר. מרבית העסקים המבקשים לארגן אירוע מסוג כזה או אחר, פונים לחברות הפקה ובכך חוסכים לעצמם זמן, כאב ראש ובמידה רבה גם כסף.
כיום, ניתן למצוא בשוק חברות הפקה המתמקצעות בנושאי אירועים שונים, חברות המציעות שילוב של אטרקציות מגוונות שתפקידן להעצים את חווית האירוע ולספק תוכן מעשיר.
יש הרבה היבטים שצריכים לבחון כאשר בוחרים חברת הפקות, אך נראה שאחד ההיבטים החשובים הוא, מידת היכולת של חברת ההפקה להיות שותפים לחזון של האירוע כפי שרואים אותם בעלי העסק. שיש הבנה הדדית ושני הצדדים רואים את הדברים דרך אותם משקפים.